lördag 13 juni 2009

Den cyklande scouten

Det är så kul att se att det inte bara jag som är ute och cyklar :-) utan även Mathias..( fast vi är nog ute och cyklar på olika sätt) som just har klarat av Vätternrundan. Sin första om jag förstår det hela rätt. Jag har följt det hela så gott jag har kunnat via nätet.(www.vatternrundan.se)
Mathias startade kl 2346 från Motala
kl 0301 var han vid Gyllene Uttern ( efter 3 t 15 min )
kl 0611 var han vid Fagerhult (efter 6t 25 min) och hade då cyklat 14 mil (nästan hälften)
kl 0944 var han vid Karlsborg ( efter 9t 58 min) och hade då cyklat 21 mil
kl 1303 var han vid Medevi brunn ( efter 13 tim 17 min) och hade cyklat 28,2 mil
kl 1402 var han i mål i Motala och har cyklat 30 mil på 14tim 16 minuter !!!

Många stora och varma grattis till en välgjord vätternrunda !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna