lördag 29 augusti 2009

scoutforum 1




I går åkte vi till Scoutforum, det var jag, Tony och Mica som åkte bil ner. En mycket rolig bilresa som blev totalt 76 mil. Allt gick utan bra utan incidenter, problem eller polisstopp. :-) Dock så upptäckte vi baksidan av Jönköping när vi skulle äta lunch - 12an pizzeria... vilket ställe :-(
Xtravaganza som låg mitt emot pizzerian och undrar om dom inte går med förlust. fläskfilén på pizzan bestod av tonfisk. Det var faktiskt den sämsta pizza jag ätit.

Väl framme efter incheckning på Micas bed&breakfast och även på vår -Bäckaskogsslott- så åkte vi till Rinkaby fältet och checkade in, efter att ha åkt lite vilse pga. undermålig skyltning.
Ska det vara så svårt att ordna en rejäl skylt som även syns i mörker... *morr*
en kopp kaffe och en macka senare återvände vi till våra B&B.


Nu på lördagmorgonen sitter jag i trädgården vid Bäckaskogsslott ( http://www.backaskogslott.se/) och väntar på att frukosten ska serveras, solen stiger sakta upp över vattnet och vinden rasslar lite lätt i träden. Ser ut att bli en underbar dag, vädermässigt. Grindstugan där vi bor !
I övrigt så ska Tony och jag vara med på 3 olika, förhoppningsvis,intressanta workshops i dag. Den första börjar efter invigningen och handlar om World scout jamboree 2011.
därefter går vi och lyssnar på Scouternas pinfärska ledarskapsprogram och scouternas ledarskaps akademi Dagen avslutas med World scout jamboree - adult town -

Söndagen handlar om , för min det, kårordförande träff, sedan rekrytering av vuxna och Förbundsgemensamt scoutprogram.

Känns kul och spännande naturligtvis.
Dessutom får jag möjligheten att träffa en mängd scouter och mingla, fika och ha trevligt.

Mer kommer framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna