söndag 27 februari 2011

Pappersscouting

I dag har jag ägnat tiden åt en hel del pappersscouting, men innan dess var jag med våra utmanar scouter och köpte färg till deras "lya" som kommer att målas om under kommande aktivitetsdag.

Under kvällen har jag ägnat tiden åt att undersöka möjligheten till att söka ekonomiska bidrag till vårt sommarläger och till WSJ.
Jag har tidigare sökt bidrag från olika aktörer men inte fått några svar, beroende på att ansökningstiden inte har gått ut än, så jag letade vidare och hittade ytterligare en möjlighet att söka, så det gjorde jag.
Jag kommer inte att namge dessa aktörer förrän jag vet om kåren får bidrag. Först då kommer jag att nämna dom som stöttar kåren i vår verksamhet.

Dessutom har jag undersökt möjligheten till att ge en speciellt utvald person, som företrädare för en stor koncern, som har hjälpt kåren både ekonomiskt och materiellt en utmärkelse. Men denna måste jag skriva för hand och det blir morgondagens uppgift. Sedan får jag se om min motivering och formuleringar är bra nog för att detta ska fungera. Men väl värt att försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna