fredag 9 januari 2009

Säsongsstart 2009 - planeringshelg och funderingar

Efter ett uppehåll från julbordet och framåt är jag nu tillbaka för fortsatt bloggning och det som händer under detta år i kår och annat.
Den 16-18 januari kommer vi att ha vår planeringshelg och detta år kommer den att ske på Frustuna, straxt utanför Gnesta. Det ska bli spännande för jag har hört mycket om "Frus" men aldrig varit där. Själv är jag i gång med planeringen av programmet för helgen och det är ganska mycket som jag vill ha in på kort tid. Det viktigaste är att avdelningarna och styrelsen får tiden och möjligheten till att planera sina aktiviteter för kommande år. Desto mer tid, desto bättre planering tror jag iallafall, iofs. är ledarna i kåren slipade och erfarna för dessa uppdrag men tiden är viktig.

Man ska inte underskatta tidsperspektivet i planeringen..

I år är det distriktsläger också och jag hoppas att jag kan får möjligheten att följa med, då jag inte tidigare har varit på denna typ av läger. Tiden lär utvisa hur det blir med denna sak.
Själv ser jag fram mot ett spännande år med mycket rolig verksamhet för ungdomarna men hoppas också att kåren kan växa iantal med fler intresserade ungdomar i och runt Fisksätra och även vuxna som på ett eller annat sätt vill delta i vår verksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna