lördag 21 november 2009

Förbundsstämma i Göteborg dag 1 - lördag


så här ser mitt hotellrum ut på hotell Panorama, ett enkelrum med god kvalitet och skön säng, bra tv och allt annat jag kunde önska mig.

Här jobbas det frenetiskt med att göra ordning ett av påverkanstorgens innehåll. Många scouter gör ett gott arbete med denna stämma
Här ser vi en av dom skärmar som sattes upp för att visa, i det här fallet, information om vår nya grafiska profil som har tagits fram för att marknadsföra scouterna och scouting mer än vad vi gör idag.
Yes vi rekryterar till dom olika utskotten bland annat "mitt" utskott - kommunikationsutskottet -
Samlingssalen där dom viktiga punkterna avhandlas genom omröstning, det gjordes en kul grej för att gå igenom hur en omröstning går till. Det är ganska många som var här för första gången och det gjordes en omröstning om vilken tröja som är populärast, piké eller T-shirt... och pikén vann.. och det gladde mitt scouthjärta :-)
Här kan man diskutera olika inställningar till scouting - vad är scouting och vad är inte scouting.
Här kunde man få hjälp med kårutvärdering av konsulenterna och det var mycket intressant tycker jag att kunna få ge "betyg" på den verksamhet som kåren bedriver.
World scout jamboree var naturligtvis här och det fanns en chans att prata med dom och få information om vad som kommer att hända under 2011
Här är det full fart i diskussioner och åsikter om olika ärenden under det åsiktstorg som pågick under hela dagen.
Mera Märken är på plats och visar sina märken och om man börjar längst ner till vänster, flyttar sedan 5 märken uppåt och 1 märke till höger så hittar men ett gult märke "pilot" märke som jag och Mica tog fram inför den pilot kurs som vi genomförde i våras. kul att se att dom tog med det märket.
Restaurangen där det serverades middag och den var god, men som vanligt missade man organisationen när det gällde just hur maten skulle hämtas. Det tog för lång tid och var för rörigt, men som sagt god var den.
Mica Nordström och Jonna var mina bordsvänner tillsammans med Inga Bergenmalm och Gitten. Trevligt som vanligt ade vi det under middagen.
Matkön till att hämta maten.. *suck*
Kvällsbild på Liseberg på väg hem från middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna