fredag 27 november 2009

På väg mot SSR:s årsmöte

Sitter nu på tåget mot Hässleholm med lite andra anslutningar så är slutdestinationen Åhus där jag ska bo i två dagar.
Jag är på väg till Svenska ScoutRådets (SSR) årsmöte. SSR är scouternas högsta beslutande församling och där är ett antar punkter som ska behandlas.
Från SSF ( Svenska Scoutförbundet) är vi ca 53 stycken delegater som åker ner från olika delar av sverige. Detta är första gången som jag deltar i en sådan delegation och vi har blivit uppdelade i olika patruller. Den patrull som jag är med i har hand om kommunikationsfrågorna. Det ska bli intressant att vara med på ett sådant här möte, som säkert påminner om förbundsstämman i upplägg med påverkanstorg mm.
Vilka ärenden som vi ska ta beslut i hittar du på
http://www.scout.se/index.php?option=com_content&view=article&id=10898&Itemid=816
Det är en ganska diger lunta att läsa och jag har försökt att sätta mig in i detta men det är inte helt enkelt och lätt. 64 sidor !
Det kommer säkert bli en intressant helg, i morgon startar vi med busstransport till Kristianstad för att registrera oss kl 0800- sedan är det jobb hela dagen och dagen avslutas med en utlovad fest middag och sedan blir det återtransport till vandrarhemmet kl 23.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna