torsdag 24 juni 2010

H som i hemma efter Kajken

Nu har jag kommit hem efter kårens kajk :-)
Det var en upplevelse som heter duga, myggorna har bitit mig, musklerna värker, upplevelserna och intrycken var många på denna fantastiska upplevelse.

Då kårens kanothajk -KAJK - ska omgärdas av hemlighetsmakeri och okända upplevelser för dom som inte har gjort detta ännu så kommer jag inte skriva i detalj om vad jag varit med om, för att inte avslöja för mycket.

Vi startade i Åkers Styckebruk och slutade i Trosa en sträcka på ca 5.5 mils paddling på 5 dagar. Vissa delar paddlades i motvind i flera timmar i sträck och det slet och tärde på mina otränade muskler.

Vi fick också prova på hur det är att dra kanoter på land och även göra hastiga omfalls planeringar då det inte gick att ta upp kanoterna på dom ställen som vi trodde.
Vissa nätter blev det mer med sömn och vissa inte.
En mycket stämningsfull kväll fick vi också med oss från denna kajk.

Summa sumarum så var denna kajk - jobbig, trevlig, rolig, scoutinspirerande och fylld av många många upplevelser som jag hoppas att alla scouter i kåren får möjlighet att genomföra.

Våra patrullscouter slet, jobbade, sov, samarbetade, paddlade, men inte ett enda klagomål yttrades under dessa dagar och det faktiskt imponerande !
Om jag var trött - så vad var inte dessa gossar!

När jag kom hem och efter jag ätit och allt annat så sov jag nästan 12,5 timmar i ett sträck vilket säger en hel del om hur trött jag var!

Jag kommer, som det känns nu, även vara med nästa gång det blir dags för en ny kajk.!



1 kommentar:

  1. Hej Gabbe!.. här kommer en sen kommentar på ditt kajk blogg inlägg :-) Kul att du gillade den!, även om det var för mig 4:e gången och senast för 14 år sedan så kändes det som i går. Och lika inspirerande från ett "ledarperspektiv".. dvs. "vi-som-vet-allt" som kommer att hänfda under veckan :-) Vi Syns på Kajk-14

    SvaraRadera

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna