måndag 16 augusti 2010

Scoutsäsongen har startat

Nu känns det som om scoutsäsongen har kommit i gång igen, en ganska efterlängtad känsla hos mig, har liksom längtat efter att komma igång igen.

"säsongen" startade förra måndagen med ett, för mig, veckolångt läger som lägerchef på Frustuna By straxt utanför Gnesta.
Lägret var för ungdomar, som inte är scouter, i åldern mellan 8-13 år.
Du kan läsa mer om lägret på www.aventyret2010.blogspot.com
Kul, jobbigt, intressant, roligt var det iallafall och i går när jag kom hem och allt var uppackat och hyrbilen återlämnad så var jag präktigt trött.
Ett av dom bästa stunderna på ett läger är nog faktiskt att få komma hem igen.
Iallafall jag uppskattar hemmets vrå efter att ha varit "ute" på läger oavsett om det är med inomhusförläggning, som denna gång, eller vindskydd eller tält.

Nu ser jag fram mot att få träffa mina scoutvänner igen efter sommaren och vi startar med en planeringsdag näst nästa söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna