söndag 10 juli 2011

19 dagar kvar till WSJ

Sitter här hemma och förbereder mig inför kommande världsläger, bara 19 dagar kvar och det börjar kännas lite "pirrigt"

Har förstärkt min utrustning med lite nya kläder och prylar som kan behövas under lägertiden. Jag ska ändå vara där i 14 dagar och bo i tält. Det kommer att bli min längsta tältvistelse :-) hittills.

Har laddat ner en hel del material om lägret och suttit och läst, bland annat så ser jag hur dom olika patrullerna från dom olika länderna ska bo och det kommer deltagare från en massa olika länder och förutom dom "stora"länderna så kommer scouter från tex. Angola, Bangladesh,Brazilien, El salvador, Guyana, Haiti,Hong kong, Japan, Maldiverna,Mauritius,Mexiko,Seychellerna, Kongo, Tobago,mfl..

Så snacka om att det blir ett internationellt läger.

19 dagar kvar som sagt och dessbättre bara 8 arbetsdagar och efter dom så blir det fullt fokus på lägret med allt vad det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna