torsdag 14 juli 2011

WSJ närmar sig

Nu börjar det kännas lite granna att jag snart ska i väg på ett läger.
Jag börjar fundera över packning och om jag har allt hemma, måste jag köpa något mer etc etc.
Joo det pirrar lite när jag tänker på hur stort det hela är och hur mycket människor som kommer att vara på en och samma plats, 38 000 personer på ett fält stort som 6 fotbollsplaner.
Egen sjukvård, polisstation som är bemannad mellan 08-24, stora tält, många människor och många roliga och spännande upplevelser är det som väntar oss och alla andra.

Lägret kommer att innehålla olika aktiviteter för scouterna som är där, men även för oss sk. ISTare ( funktionärer) vi får också möjlighet att uppleva olika saker med olika teman på lägret och dessutom kommer det att vara en speciell öppnings och avslutnings ceremoni för oss. Dessutom känns det roligt att jag har sällskap av två av mina duktiga scoutledare från kåren, Malin och Sanna, som gör att vi kan dela och göra saker tillsammans under lägret.
Att sedan Edvard också åker dit känns extra kul och jag tror att våra upplevelser kommer att skilja sig åt och det ska bli kul att höra och jämföra efter lägret.
Men varför tänka "efter lägret" redan nu - när man är i förberedelsefasen :) för något spännande och kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna