fredag 2 december 2011

Det jag brinner för

Tänd ett ljus och låt det brinna och varför inte från scouternas försäljning

Ingen är väl förvånad när jag säger att jag brinner för scoutingen både i stort och smått, det tror jag denna blogg speglar ganska bra.
Så här i adventstider så kan man, om man vill, visa lite mer konkret att att man brinner för scoutingen genom att beställa scouterna ljus genom scoutshopen

"Intäkterna från försäljningen av Scouternas Ljus går bl a till fonden för Ljus- och Valinsamlingsmedel som förvaltas av Svenska Scoutförbundet. Scoutkåren, distriktet eller andra scoutgrupper kan söka bidrag ur fonden för aktiviteter som syftar till att nå invandrarungdom eller socialt handikappade ungdomar med scouting.!"

Vill ni ge scouterna en av många möjligheter att fortsätta sin ungdomsverksamhet och ge ungdomar en möjlighet att växa på många sätt, köp en förpackning av ljus från scouterna.
Till sist vill jag önska alla en trevlig helg och en god andra advent.
Tänd ett ljus för det du tror på och för den här planeten vi bor på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna