tisdag 29 november 2011

Distriktsstämma 2011 del 2

I söndags hade vi i Södertörns scoutdistrikt del 2 och behandlade den delen av stämman som blev ajournerad, dvs. ekonomin och valen till distriktsstyrelsen mm. Stämman tog en större del av dagen och avslutades vid 18 tiden. Stämman genomfördes i god anda även om diskussionerna stundtals gick höga och lite långa.

Det viktigaste var, tycker jag, att med revisorernas kraftiga anmärkningar så fick iaf. styrelsen ansvarsfrihet och att vi dessutom kunde välja en styrelse för kommande år.

Scouterna står inför nya utmaningar på alla nivåer och jag kan lätt konstatera efter dessa långa dagar som stämman har inneburit att så gör även "mitt" distrikt.

Att vara ordförande på stämman har varit en av dom jobbigaste "papperscout" saker som jag har gjort och det har gett mig en hel del nya lärdomar som blir nyttiga att ta med mig.

Protokollet från stämman är under justering och kommer säkert att läggas ut på distriktets hemsida och distribueras till berörda parter framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna