onsdag 8 oktober 2008

Morgontidning, floskler och citat

I dag när jag åkte till jobbet så läste jag metro och fann följande smått fantastiska reportage
http://www.metro.se/se/article/2008/10/07/15/2743-48/index.xml
Ni som vet hur min mailskörd brukar se ut - nej jag har inte något sådant lås och tänker inte heller installera det
Idag fick jag ett par floskler mig tillhanda som jag inte kan låta bli att delge er.. det måste finnas lite humor och tokigheter på denna blogg också.. annars blir den för trälig..

Tålamod- är när ivern river i min kropp
Livet är inte som ett pussel - det är som ett alfapet, ibland sitter man där med xyzåäö och vet inte vad man ska göra !
" there is no teaching to compare with example"
- Baden Powell


Scouting är att lära för livet, vi lär oss för livet, för hela livet är ett lärande. Lärdomar som omvandlas till kunskap, kunskap som består och som vi lär ut till våra medlemmar. så försökte jag förklara vad scouting är vid en presentation på jobbet och våra fritidsintressen. Sedan tycker jag även följande citat är en bra presentation av vad känslan att vara scout är för något..
"Det syns inte alltid utanpå, men vi är många som vet hur det känns.
Att uppleva äventyr tillsammans med andra i en stor internationell gemenskap och samtidigt utvecklas som människa.
Att vara scout.
Det finns 38 miljoner scouter världen över, varav ca 90 000 i Sverige. Scouterna vill ge barn, ungdomar och vuxna i hela det svenska samhället möjlighet till en utvecklande och rolig fritid.
Scouterna gör unga människor redo för livet"


Men vi som redan är scouter vet redan detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna