torsdag 9 september 2010

Kårforum Onsdag 8 sept

På gårdagens kårforum var det nästan fullsatt i igloon vilket glädjer mig mycket.
Förutom jag själv var Elle, Sanna,Hasse, Edvard, Arne, Tony,Kia på plats.

Vi diskuterade en hel del saker, bland annat hur det har gått med avdelningarnas första möten och jag kan säga att hösten ser spännande ut för både stora och små.. dvs. alla avdelningar kommer att ha roliga och spännande aktiviteter. Detta tack vare våra duktiga ledare som har planerat och arrangerat programmet framöver - ingen nämnd ingen glömd, men låt mig säga att ni gör ett kanonjobb.!!
Dessutom pratade vi och förberedde oss lite inför kårstämman, men kvällen huvudpunkt var inköpen av utrustning. Vi kom överens om att köpa in 7 tält och en hel del annan utrustning för dom 45 000 som vi har fått av Nacka kommun för att förbättra vår utrustning. Detta glädjer oss alla i kåren och nu får vi en, nästan ny, möjlighet till förläggning på kommande läger.

Dessutom glädjer det mig och alla andra i kåren att vi kan ha ett sådant bra samarbete med Stena Fastigheter i Fisksätra, förutom att Stena ställer upp med ekonomiskt stöd till vissa av våra aktiviteter så kommer dom också att bidra på olika sätt att våra lokal både blir fräschare och säkrare framöver.
Detta är också något som jag och säkert alla andra i kåren är mycket nöjda över. Detta inte bara underlättar utan även förbättrar våra möjligheter till att driva en bra, rolig och intressant verksamhet som scouting är.
Scouting är en utomhusverksamhet men stundtals måste vi ha vår verksamhet inomhus och då är det trevligt att kunna ha en schysst lokal att vara i. Detta får vi nu genom Stena Fastigheters stöd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna