onsdag 15 september 2010

Outnet - min nya favorit affär

I går var jag lite lätt bitter över att jag som privatperson, på scoutkårens uppdrag, inte kunde beställa varor för dryga 30.000 kr. Jag såg både fler små kostnader och en del krångel framför mig, För att kolla hur jag kunde göra så mailade jag outnet och frågade.
Svaret var i korthet - vi skickar alla dina varor mot postförskott och står för avgiften och dessutom ger vi dig 500 kr i rabatt på din beställning.
Det rör sig inte några stora summor, men servicegraden, omtanken och viljan från deras sida att göra det enkelt för mig, betyder mer än pengarna. Men visst jag är oerhört nöjd över att kunna köpa in, ytterligare, ett trangia kök utan extra kostnad.

Beställningen från outnet blev iallafall 7 nya tält, muurikka med påse, trangia kök, bränsleflaskor..

Känns oerhört kul för kåren att få nya härliga tält! Nu kan vi byta ut våra tält som har mer än 15 år på "nacken" och börjar bli väl så slitna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna