måndag 27 september 2010

Vinstutdelning,gasolflaskor och kårstämma

I dag var jag ute och delade ut vinsterna från vårt lotteri från i lördags.
Vårt lotteri hade fina vinster som Tallink Silja AB hade vänligheten att skänka till oss. Det var lite känsla av "postkodslotteriet" när jag ringde på hos vinnarna, även om dom har vetat om det sedan i lördags eftermiddag. Oavsett det så blev alla glada när jag kom och vem skulle inte bli glad över att ha vunnit på ett lotteri

Dessutom kom våra gasolflaskor idag med hemkörning, det var skönt att dom var tomma :-) med tanke på brand och explosionsrisken. Nu kan vi förvara dom i lokalen eller i förrådet tills vi behöver fylla upp dom till något läger. Tack och lov för kompositflaskor, som är så mycket lättare och smidigare än den gamla modellen.

Nu är det dags att lägga fokuset på kommande kårstämma på onsdag kväll, inte för jag förväntar mig några speciellt konstiga ärenden eller så, men att komma förberedd och peppad är aldrig fel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna