torsdag 24 november 2011

Möte med lejon :-)

I måndags var jag på besök hos "lejonen" i Saltsjöbaden :) dvs. Lions Club i Saltsjöbaden för att prata om scouting och främst om World Scout Jamboree.
Anledningen till denna "lilla" föreläsning/förevisning var att jag i maj i år fick en premie av Lions för mina insatser för scouterna i Fisksätra och att kåren fick ekonomisk bidrag till WSJ av Lions.

Det var ett 15 tal Lions medlemmar som fick en ca 40 minuters föredrag/förevisning av scouting och främst WSJ i form av mina egna foton och några proffsbilder. Det blev så uppskattat att dom sköt på efterföljande middag för att jag skulle hinna med och visa dom bilder jag hade med mig.

Efteråt bjöds jag på middag och många intressanta och roliga samtal blev det också och alla "lejon" var mycket nöjda med förevisningen vilket, naturligtvis, glädjer mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna