tisdag 14 februari 2012

Scouterna får pengar och vi åker på läger

Scouternas riksorganisation har av postkod lotteriet fått ta emot 7 000 000 kr vilket känns kul. Pengarna kommer säkert väl till pass för vår organisation, jag är lite dåligt insatt i vart pengarna ska användas till, men jag är säker på att det kommer väl till pass för vår organisation.

Själv har jag ägnat en del av dagen åt att läsa igenom, den ganska digra luntan, om årets Vässarö läger som kåren ska åka på. Det var ganska mycket att läsa men det gör det hela mer roligt att fundera och planera.
Jag har även skickat in ytterligare en ansökan om bidrag till bla. Boomerang lägret som våra utmanare ska åka på i sommar.
Jag ser fram mot ett spännande lägersommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna