måndag 15 september 2008

Rekryteringsmöte

I dag gjorde vi ytterligare ett försök med rekrytering till kåren. Det var två intresserade föräldrar med barn som kom till kvällen och lyssnade på vad Sanna, Per och jag berättade om verksamheten och kåren. Tydligen är det så att barnen i denna åldersgrupp har simskola på måndagar vilket naturligtvis gör det svårt att komma till oss. Tanken som slog oss som var där i dag, var att vi ska kalla till ytterligare möte någon torsdag framöver och då se hur många som kan komma. Kanske eller förhoppningsvis kommer vi att lyckas bättre den gången än i kväll. Skam den som ger sig.
Dom som hade visat sig intresserade från röda korset att komma och filma vår verksamhet dök aldrig upp, kanske tur det med tanke på den svaga uppslutningen.
Själv ska jag ägna kvällen åt att skriva klart verksamhetsberättelsen för kåren inför den 25 och vår kårstämma. Fanken vad svårt det är att komma ihåg vad som har hänt förra året och fram tills kommande stämma, tur att jag har kvar förra årets agenda så jag kan få hjälp där annars skulle jag nog stå mig ganska slätt. Men jag lär så länge jag lever och kanske en ny personlig rutin vore på sin plats inför ev. kommande verksamhetsberättelse. Får fundera vidare.
På bilden ser vi Sanna och Per i full fart med att prata om hur kul och spännande det är att vara scout - för det är det ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna