tisdag 23 februari 2010

Full fart med scoutingen

I går var jag på Kårordförande träff i distriktetsregi i Stuvsta och faktum var att pendeltågen fungerade även om det var myckt folk i tågen.
Trevligt möte och ett intressant och lite tankeväckande föredrag av Björn om scouternas nya program som verkar mycket intressant. Det finns många bra tankar, så vitt jag kan se just nu i detta program och även en sammanhållen tanke över hur det ska bli.
Ska bli intressant att sätta sig in i mer.

I dag tisdag så ska jag tillsammans med upptäckarscouter göra sk. kanotkjol inför sommarens KAJK. Denna ska man tydligen ha på sig när man paddlar eller om det var när det regnar för att slippa bli blöt om benen. Ska bli intressant och se hur man gör en sådan.

På onsdag så ska jag återigen ut till distriktskansliet för att hålla ett föredrag om scoutingens historia, symbolik och märken samt även kanske lite tankar och idéer om ledarskap mm. Ska också bli skoj, så det är mycket scouting för mig denna vecka fast hela tiden på olika sätt och från olika perspektiv vilket gör det hela mycket roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna