onsdag 24 februari 2010

Föredrag del 1

I kväll har jag, återigen, varit i Stuvsta.
Denna gång för att prata scouting och då historik, symbolik, seder och bruk för nya ledare. Ett av många saker som intresserar och inspirerar mig är just att få möjligheten att prata om vem grundaren av scoutingen var och varför han skapade scoutingen.
Jag tycker det är bra att känna till bakgrunden och historiken när vi i dag driver scoutingen vidare med nya och intressanta infallsvinklar.
Föredraget gick bra och dom närvarande verkade vara nöjda och intresserade av det jag berättade.
Det blev också många trevliga disskussioner om både "ditt och datt"
Trött men nöjd så kom jag hem efter en lång dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna