tisdag 9 februari 2010

Scouting efter planeringhelgen

Efter planeringshelgen som var lyckad och givande på många sätt och vis har jag inte hunnit med att blogga i den utsträckning som jag har tänkt mig, detta beroende på en oväntat stor arbetsbörda på jobbet, men nu har det lugnat ner sig så då finns det både tid och ork för att blogga vidare om min scouting.

Vad har hänt sedan sist då:

Kåren:
Kåren har startat upp sin verksamhet med aldrig sinande iver och vi har duktiga och engagerade ledare som ser till att ungdomarna får både innehållsrika, meningsfulla och lärdomsrika möten.

Kommunikationsutskottet ( där jag är ordförande)
Vi i ssf:s kommunikationsutskott har efter ett gediget arbete fått till den konkretiserade verksamhetsplanen inför kommande år. Medlemmarna gjorde ett mycket bra jobb med denna.
Vi har också inom utskottet bestämt mötesdagar inför kommande år och det första mötet blir på vildmarksmässan i Älvsjö om inte något oförutsett inträffar.
Därefter blir det säkert mer jobb med utskottet och verksamhetsplanen och vårt stöd till förbundet i kommunikationsfrågor.

Äventryrslägret 2010 ( där jag är HR lägerchef)
Är ett läger, som arrangeras av SSR ( svenska scoutrådet) som kommer att vara på Frustuna By ( samma ställe som vi hade vår planeringshelg på)i augusti för stockholmsungdomar från olika ställen.
Syftet med lägret är att erbjuda barn och ungdomar en meningsfull fritid under sommarlovet i en trygg och drogfri miljlö.Genom scoutmetoden ska projektetSyftet med projektet är att erbjuda barn och ungdomar en meningsfull fritid på sommarlovet i en trygg och drogfri miljö. Genom scoutmetoden ska projektet bidra till unga människors personliga utveckling socialt, psykiskt och fysiskt samt åstadkomma integration mellan barn med olika sociala och kulturella bakgrunder. Projektet syftar vidare till att nå ut med scouting till barn och ungdomar oavsett vilken social eller etnisk bakrund de tillhör.
Målgrupp för lägret är elever i åk 4-6 som bor i Fisksätra, Söderhöjden, Akalla & Husby

Jag kommer att vara med på detta läger och jobbar nu tillsammans med Alexandra på scoutrådet med att få vissa delar och punkter på plats.

Det är ganska mycket scouting i mitt liv just nu :-) men så är det förbaskat roligt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna