tisdag 25 oktober 2011

Distriktsstämma 2011 del 1

Söndagen 23 oktober var det dags för året distriksstämma, denna gång hölls den i Huddinge scoutstuga.
Dagen började med att Anna Heimersson från SSF redogjorde för det nya förslaget som finns om en ny organisation. Efter en timmes föredragning och med efterföljande frågestund så satte jag i gång stämman. Jag hade blivit vald till ordförande för stämman. Jag hade blivit tillfrågad innan så jag var förberedd tyckte jag, men inte tillräckligt i vissa delar märkte jag. Det är en lärdom som jag tar med mig framöver.

Vissa delar, oftast dom "enkla" flöt på bra tycker jag, men sedan när saker och ting blir lite mer komplicerade så märkte jag iallafall hur svårt det kan vara. Speciellt när man ska få till en bra ordning på omröstning av olika förslag som ska ställas mot varandra. När det blev för komplicerat så tog vi paus och jag fick hjälp av Martin som redde upp det på ett alldeles utmärkt sätt, så att det blev en bra ordning och reda på röstningsförfarandet. Jag tar hellre hjälp av någon så det blir rätt och riktigt än att krångla till det hela, för mig och alla andra.

Det var stundtals ganska häftiga diskussioner i vissa ärendepunkter men jag lyckades iaf. med att hålla en god talarordning och det blev dessbättre inte några personangrepp.

Till syvende och sidst så var vi tvunga att ajournera stämman till den 27 november då bla. dom ekonomiska delarna ska tas upp igen och vi ska välja en distriktsstyrelse.

Stämman var beräknad att avslutas kl 17 men kl. 2015 var den klar.

Detta var en av dom tuffaste utmaningar jag har gjort hittills, utmaningen fortsätter den 27/11 om inte någon kräver att jag ska bytas ut.

Jag helt mentalt utmattad efter dagen när jag kom hem vid 21 tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna