tisdag 14 april 2009

Inför kursen

I dag träffades Mica,Jeanette och jag för att gå igenom kursen som går den 24-26/4 för nya scouter på skatboet. Tydligen blir det närmare 20 st som kommer dit och jag har fått förmånen att komma dit och prata om scoutingens historia, symbolik och ledarskap. 
Satt hela stora delar av måndagen (annandag påsk) och började skriva på det som jag tänkte prata om. Det finns så mycket om historiken att säga så det är svårt att lägga det på en lagom nivå.
 Däremot känns det enklare efter i kväll när jag fått mer ingångsvärden om vilka som kommer på kursen. Känns kul och verkligen inspirerande, ni som känner mig vet att jag brinner för scoutingen och även för både historia och symboliken och även ledarskapet. 
Jeanette kommer att hålla i ljusspår och hur man lägger och arrangerar detta, hoppas jag kan vara med på dessa punkter också under kvällen, men det beror på andra omständigheter som jag inte rår på om jag kan vara med eller ej. Dessutom kommer Alexandra D från SSF ut och pratar om scoutmetoden - kan vara intressant att lyssna på.  Fick i uppdrag att fixa till ett märke till kursen, så nu ska jag fila och rita lite på den idén som jag har - sedan får Mica bestämma i morgon hur det blir och vilket det blir... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna