onsdag 1 juni 2011

Lägertajm

Nu är det lägertajm!

I morgon åker jag och kåren till Kopparbo för ett par dagars läger, men innan dess så är det en hel del förberedelser som ska göras.
Bilen ska hämtas, packningen ska sorteras,gasolen ska fyllas och mycket mer därtill.
Mycket av detta görs i gott samarbete med vår lokalfogde Tony som är en hejjare på det där med lägermaterial.

Dessutom ska jag packa min egen packning.

Under en stund på balkongen provade jag att ta en eftermiddags slummer på mitt nya liggunderlag, funkade alldeles utmärkt. :-)

Vädret inför lägret ser alldeles perfekt ut och jag får nog justera min packning lite så att det kommer med ett par kortbyxor och kanske ett par badisar också och inte att förglömma - keps och solskyddsmedel :-)

Peppen inför lägret är på topp och jag ser verkligen fram mot att få komma till Kopparbo och upptäcka ett nytt ställe och få sova i våra nya tält och prova en del av vår nya lägerutrustning.

Kommer även att försöka både twittra ( hashtag #läger11 ) och kanske få till ett eller annat inlägg på Facebook också.

Trist är det iallafall att några individer tycker att det är kul att krossa fönster på vår lokal och det retar mig att man inte kan låta bli en sådan meningslös förstörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna