onsdag 14 september 2011

Kårforum 14 september

I dag var det kårforum ( styrelsemöte) för oss i kåren.
Det var ganska många punkter som fanns på dagordningen och dom klarades av i raskt takt med kloka beslut. Vi pratade om 100% scout nästa onsdag, tyvärr är jag på internat kurs den dagen så jag kan inte var med i centrum och visa upp kåren.
Sedan var det en mängd andra saker som fixades, tex. hur kårstämman ska se ut vem som ska vara vad under själva stämman, vem som ska skriva protokollet osv osv. Sedan diskuterades också hur våra avdelningar ska se ut framöver, daglägret togs upp.mm.mm
Vi hann dessutom gå igenom verksamhetsberättelsen och jag fick ett par synpunkter som ska justeras till kårstämman.

Ett bra kårforum som faktiskt höll tiden :-)

Möten som blir så här bra ökar mitt intresse och min glöd för scouting. Det känns att vi i kåren är på rätt väg och en ljus framtid ligger framför oss. Vi behöver fler ungdomar som vill vara med och uppleva det som scouting ger oss och det kommer vi att lyckas med framöver, det är jag övertygad om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna