söndag 1 januari 2012

Gott nytt år 2012

2012 har precis börjat och detta år kommer att bli ett spännande år.
Kåren fyller 40 år och detta kommer att firas på olika sätt under året som kommer.
Den 17de januari kommer vi att starta upp vår verksamhet igen, efter jul/nyårs uppehållet
Den 20-22 januari kommer ledare, utmanarscouter och övriga funktionärer att träffas och planera årets aktiviteter både för scouter och för funktionärer.
Detta är dom aktiviteter som ligger närmast på agendan för kåren.

Svenska Scoutförbundet har upphört som förbund och numera heter vi scouterna. Detta innebär att vi som kår också ska ordna egna nya stadgar inför kommande verksamhet. Dessbättre finns det redan ett klart förslag som man kan använda, men jag har fått lite förslag från andra scoutvänner om förändringar som kan vara bra att ta ställning till.

Ska jag ägna mig åt att titta tillbaka på året som har passerat så kommer jag förmodligen inte att få uppleva ett sådant år igen. Rent personligen innehöll året oerhörda minnesrika scouthändelser, som jag har skrivit om här på bloggen. Då tänker jag bla. på samhällspremien från Lions Club Saltsjöbaden, tilldelningen av stora förtjänstsmärket och naturligtvis WSJ.

Men även dom saker som sker på och i kåren som är så viktiga för att vi ska kunna driva vår verksamhet framåt och då tänker jag på den härliga, men stundtals jobbiga, ommålningen av vår lokal, att vi har fått internet uppkoppling i lokalen är också en fin sak.

Men det viktigaste är vår veckoverksamhet, där vi erbjuder en härlig verksamhet till ungdomarna i Fisksätra. Grunden till detta är att våra ledare och utmanarscouter orkar och vill ställa upp på tisdagarna varje vecka och även några helger då och då.
Vi är ett viktigt komplement och alternativ till dom idrottsföreningar och deras verksamhet i Fisksätra och närområdet.

Detta "arbete" kommer vi att fortsätta med under 2012 och vår förhoppning är att kåren kommer att växa med fler ledare och fler ungdomar som blir intresserade av scouting och den verksamhet vi bedriver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna