måndag 16 januari 2012

Scoutarbete pågår

Så här när vardagen gör sig påmind efter kursen och allt är genomfört och klart så kan jag börja ägna mig lite mer åt den "vanliga" scoutverksamheten i kåruen.

Nu har jag planerat och ordnat med scoutstarten för morgondagen, med ljusspår och lite annat smått och gott som kommer att ske under lägerbålet.
Vi hoppas på många scouter som kommer dit och går ljusspåret och får vara med om invigningen av vårt 40 års firande.

Dessutom så har jag planerat ett och annat för vår planeringshelg som är kommande helg på Frustuna By och det ska bli skönt och mysigt att åka dit en helg. Jag är stormförtjust i Frustuna och trivs verkligen bra på det stället. Öppna spisar att elda i, trevlig hus miljö, god mat och en härligt stämning brukar vara det som präglar våra helger på "Frus". Det är en tradition för oss att åka dit och starta upp scoutåret, dom senaste 3 åren har vi varit där och det borde väl räknas som tradition då.. :-)

Dessutom så pysslar jag med en del bidragsansökningar och letande efter fonder som vi kan söka pengar från också ett angenämt pyssel för kårens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna