onsdag 4 januari 2012

Pilot kurs 2012

I helgen som kommer ( 13 helgen ) så kommer det att vara en sk. PILOT kurs på skatboet med ca 20st. deltagare.
Jag och Mica kommer att hålla i kursen och se till att den blir så bra det bara går.
Kursen är tänkt att vara en kårutvecklingskurs för scouter som är nyfikna på att bli ledare. Vi har en mängd olika programpass under helgen.
Det jag ska prata om är, som vanligt höll jag på att skriva, historik, symbolik, cermonier. Sen ska jag prata en del om märkessystemet och även scoutmetoden.

Dom senaste dagarna har jag suttit hemma och jobbat ganska intensivt med att få fram program material och göra en schysst och intressant ppt ( powerpoint) bildspel på dom olika delarna. Jag hade en från förra kursen, som gick 2010, men nu har jag gjort om och förbättrad till en ny version.

Kursen startar, för dom som vill, på fredagkvällen med incheckning och kvällsfika. Själva programpassen startar på lördag morgon.
Förutom mina delar i kursen kommer det en kille och pratar om Aspbergers, från Distriktet kommer Åse och pratar arrangemang.
Mica ska prata om nya organisationen och vad den kan innebära för kåren och för scouten mm.mm

Känns skönt att mina delar snart är klara och färdiga.

Detta ska bli en kul starta upp scoutsäsongen med en kurs som jag hoppas kommer att inspirera deltagarna för kommande tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det hela handlar om

Scouting handlar inte om att elda utan om att brinna